søndag den 20. januar 2008

Jer og jeres skide midte

Ritt har ret.
Der er brug for, at [S] sætter spørgsmålstegn ved vores politiske projekt, og der er brug for grundigt at diskutere de tanker og de ambitioner, der ligger hos den moderne venstrefløj.

Noget tyder på, at vi i valgkampen blev bange for vores egen skygge. Strategien var, at skræmme færrest mulige vælgere væk ved at sige mindst muligt, som kunne være kontroversielt. Der er vist ingen tvivl om, at den vej endte blindt.

Ja. Fordi Socialdemokraternes værdipolitik er ligeså hjernedød som CEPOS's og Karl Marx's: Det drejer sig kun om rigdom. På trods af alt det orwellske onani i deres partiprogram. Eller endnu værre: Det drejer sig kun om at vinde valget, om at tage magten. Store elementer i S's politiske program ses derfor, med rette, som ikke andet end taktiske manøvrer, der skal få flere til at sætte krydset ved partiet. Eller blot undgå at de sætter det et andet sted. Elementer som tilslutning til 24-års-reglen og skattestoppet.

Ok. Som højreorienteret socialdemokrat holder jeg selv meget af 24-års-reglen. Men jeg ved hvorfor. S's ledelse gør ikke. Stor forskel. For eksempel ville S aldrig have fundet på loven selv, og slet ikke i forbund med R, SF og Ø. Man ser dette hver gang en asyl- eller indvandrersag kommer op i medierne, hvor S halser efter snart den ene, snart den anden fløj.

Skattestoppet er jeg uenig i, og jeg ved hvorfor. S's ledelse gør ikke. Derfor har de ændret retning på dette punkt flere gange end jeg kan huske.

Og skal jeg også nævne tegneseriekrisen? Thorning, der beder R om at holde sig tilbage, fordi hun ikke kan komme til? Man kan have sine meninger om Khader eller Seidenfaden, men de vidste hvor de stod. Ikke som S, der gemte sig under dynen og læste meningsundersøgelser med en lommelygte.

Det er patetisk. Find dog ud af hvad I mener.

0 kommentarer:

Send en kommentar