mandag den 13. august 2007

Papegøjepolitikere

Kommentar til et besynderligt indlæg fra hr spindoktor Michael Kristiansen i Berlingske i dag, under overskriften Kopi-politik, med underoverskriften:

Man kan rystes over, at Socialdemokratiet stort set ikke har andet at byde på end kopier af andres valgkampe.

Han skriver:

...I stedet viste Venstre nu selv beskidte folkeskolelokummer frem på storskærme efterfulgt af budskabet "vi kan gøre det endnu bedre". Og hvorfor nu det? Fordi Venstre for længst har afluret den kommende socialdemokratiske valgstrategi, der er en kopi af en tidligere norsk valgkamp, hvor det norske Socialdemokrati bankede den siddende norske borgerlige regering med sloganet "velfærd frem for skattelettelser" med billeder af blandt andet beskidte folkeskolelokummer og teksten "vi kan gøre det bedre".

Så det vil sige, at Venstre har foregrebet Socialdemokratiets valgkampskopi af det norske S ved selv at kopiere kampagnen. Er Kristiansen ironisk, når overskriften hedder Kopi-politik? Jeg tror det ikke, men jeg er ikke helt sikker.

Ikke fordi jeg er uenig i konklusionen. S' ledelse er den svageste jeg nogensinde har set. Grusomt er det også, at de ikke engang gør et nummer ud af kontrolmanien. Det er faktisk et stort problem at føre mistillidspolitik i et tillidsbaseret velfærdssystem. Sandsynligvis stemmer jeg stadig på S, fordi det er det parti jeg er mindst uenig i. Men lige nu vil det være lige så fornøjeligt som at trække i toilettet.

1 kommentar:

  1. Desværre bliver skidtet erstattet af noget friskt når man trækker i toilettet. Sådan er det desværre ikke når man stemmer på socialdemokratiet...

    SvarSlet